نوشته شده توسط : hi

ویزا معمولا شامل محدودیت در مدت اقامت شخص خارجی، از زمانی که ایشان وارد خاک آن کشور شده، می باشند. در مورد این محدودیت ها در رابطه باتعداد درخواست اجازه ورود به یک کشور مربوط می شود و بنابراین در برخی از کشورها یک مجوز رسمی و قانونی شخص خارجی برای ورود به کشور و اقامت در آن می باشند.

یک ویزا و یا مجوز ورود به کشور، توسط اداره مهاجرت آن کشور صادر می شود و ممکن است طبق صلاحدید مقام مهاجرت آن کشور، در هر زمان لغو شود. ویزاها معمولا به صورت برچسب، مهر در گذرنامه متقاضی ویا سایر اسناد سفر به همراه امضاء مسئول مربوط اعطا می گردد.

از لحاظ تاریخی، مقامات مهاجرتی مجاز به ورود و یا رد ورود بازدید کنندگان در هنگام ورود به مرز بودند. در صورت ورود مجاز، مقامات ویزای لازم را صادر می کند که در پاسپورت مهر ورود به خاک کشور مقصد زده می شود.

متقاضی خارجی، به طو کلی باید از قبل درخواست ویزا دهد. درخواست ویزا گاهی در دفتر کنسولگری، سفارت، از طریق پست یا اینترنتی و از طریق سیاست های معرفی شده، سفارت کشور مقصد انجام می پذیرد. ویزای مدرن می تواند بر چسب و یا مهر در گذرنامه باشد. و یا ممکن است شکل یک سند جداگانه و یا سند الکتریکی باشد که متقاضی باید قبل از خارج شدن از مرز آن را چاپ کند و به موقع خروجی از مرز به همراه خود داشته باشد.

بعضی از کشورها، برای خروج از مرز کشور، چه برای شهروندان خود و چه مسافران خارجی ویزای خروج، صادر می کند. به طور خاص، منطقه ای از کشور نروژ منطقه ای کاملا بدون ویزا می باشد که تحت پیمان اسوالبرد است.

برخی از کشورها (مانند آن هایی که در منطقه شینگن قرار دارند) با کشورهای دیگر توافقاتی دارند که به شهروندان اجازه می دهد بدون ویزا بین این کشورها سفر کنند. سازمان توریسم جهانی اعلام کرد که شعار گردشگرانی که پیش از سفر به ویزا نیاز دارند، در سال ۲۰۱۵ به پایین ترین سطح خود رسید.

 
 

بررسی اجمالی ویزا

 

ویزا به طور کلی اجازه می دهد که شهروندان یک کشور اجازه ورود به خاک کشور دیگر را داشته باشند. و در محدودیت های مشخصی از قبیل چارچوب زمانی برای ورود، محدودیت در مدت زمان اقامت و ممنوعیت استخدام در آنجا اقامت داشته باشند. بسیاری از کشورها، در برخی ا موقعیت ها نیاز به ویزا ندارند؛ این ممکن است نتیجه پیمانی باشد که توافقات متقابل را مشخص می کند. داشتن ویزا به تنهایی تضمین ورود به کشور صادر کننده نیست و در هر زمانی می تواند این ویزا را لغو کند.

در خواست ویزا، قبل از ورود به کشور فرصتی برای رسیدگی به شرایط متقاضی مانند امنیت مالی، دلیل سفر و جزئیات سفرهای قبلی به این کشور را می دهد و همچنین ممکن است در هنگام ورود به آن کشور، تحت کنترل امنیتی و یا بازرسی قرار گیرد.

 
 

تاریخچه ویزا

 

تاریخچه ویزا

در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، در اروپای غربی، گذرنامه و ویزا برای انتقال از یک کشور به کشور دیگر ضروری نبود. سرعت حمل و نقل و جا به جایی زیاد افرادی که با قطار سفر می کردند، کار کنترل پاسپورت ها تا حد زیادی سخت کرده بود. سرانجام گذرنامه ها و ویزاها پس از جنگ جهانی اول به عنوان اسناد مسافرتی ضروری بود.

شرایط ویزا

بعضی از ویزاها باید در بدو ورود به کشور مقصد صادر شوند و گروهی دیگر نیز قبل از سفر، باید به سفارت و یاکنسولگری کشور مقصد سفر، درخواست ویزا دارد. در بعضی از موارد، مسافرین خارجی می توانند به دفاتری کمه تخصص در اخذ ویزا دارند مراجعه کرده و این امر را به آن ها واگذار کنند. این آژانس ها، به وسیله مقامات خارجی ، سفارت و یا کنسولگری به نمایندگی از مسافران بین المللی مجاز به درخواست ویزا برای مسافرت هستند.

به همین ترتیب، در چنین مواردی ممکن است مراحل اخذ ویزا پیش از رسیدن به فرد به اتمام برسد. نیاز و یا عدم ویزا به اخذ ویزا به طور کلی به تابعیت متقاضی، طول مدت اقامت و فعالیت هایی که ممکن است متقاضی مایل به انجام آن در کشور مقصد باشد بستگی دارد. این موراد ممکن است دسته های مختلف ویزا را با شرایط مختلف مساله تعیین کنند.

مرجع صدور ویزا، معمولا شعبه ای از وزارت امور خارجه یا کنسولگری کشور مقصد می باشد که این اسناد می توانند گواه به این باشد که متقاضی قادر به حمایت از خود در کشور میزبان (از نظر اقامت و یا خوراک) هستند یا خیر.

برخی از کشورها از اخذ ویزا برای افراد مبتلا به بیماری های خاص مانند ایدز خودداری می کنند. شرایط دقیق آن بستگی به کشور و گروه ویزایی دارد. نمونه هایی برجسته ی کشورهایی که نیازمند تست ATV برای شهروندان بلند مدت هستند می توان به روسیه و ازبکستان اشاره کرده. این در حالی است که ازبکستان هنوز تست HIV وسایر تست های پزشکی دارند.

افسران صدور ویزا نیز مدارکی از قبیل عدم سوءپیسنیه و سابقه کیفری و یا فعالیت های خاص (مانند فحشا و یا قاچاق مواد مخدر) از متقاضیان دریافت کنند. گذرنامه های مسافران شهودی بر تابعیت و یا سفر به کشوری که با کشور خود دشمن محسوب شود، ویزای متقاضیان آن ها رد می شود.



:: برچسب‌ها: پارس رادین , مهاجرت , کانادا , ویزا , ویزای کاری , المان , تحصیل ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hi

اخذ ویزای آلمان، مهاجرت به آلمان از طریق روش های مختلف و اخذ اقامت آلمان از بهترین راه های ممکن، به طور کامل در این مقاله برای مخاطبین و علاقه مندانی که در پی اخذ ویزای آلمان می باشند، مورد بررسی و تشریح قرار می گیرد. آلمان از بهترین و اقتصادی ترین کشور های حال حاضر اروپا می باشد. کم تر کسی پیدا می شود که نام آلمان را شنیده باشد و به شهره اقتصاد قوی آن پی نبرده باشد. بنابر این سالانه مهاجران بسیار زیادی به صورت قانونی و غیر قانونی در طلب اخذ ویزای آلمان می باشند. بنابر این راه های مختلف مهاجرتی جهت اخذ ویزای آلمان وجود دارد که بایستی هر کدام از آن ها را مورد بررسی قرار داد تا بسته به شرایط افراد، مناسب ترین راه برای آن ها برگزیده شود. چنانچه پس از مطالعه مقاله اخذ ویزای آلمان، در خصوص شرایط مهاجرتی خود به این کشور و یا روند پروسه آن مایل به کسب اطلاعات بیشتر می باشید، می توانید از طریق تماس با موسسه از خدمات مشاوره رایگان موسسه حقوقی ملک پور (MIE اتریش)، بهره مند شوید و با همکاران ما در ارتباط باشید.

شرایط عمومی اخذ ویزای آلمان

 

کشور آلمان از بزرگ ترین کشور های قاره سبز می باشد که به علت زیر ساخت های مناسب، اقتصاد قوی و ایجاد زمینه های جذب مهاجر، توانسته افراد زیادی ائم از متخصص، دانشجو، توریست و سرمایه گذار را در کشور خود گرد آورد. این کشور به دلیل اقتصاد و صنعت توسعه یافته خود، اقتصاد اول قاره اروپا را به خود اختصاص داده است.

این کشور در تمامی زمینه های تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، درمان، توریست و گردشگری مطرح می باشد و برای هر یک از این روش های مهاجرتی ویزای خاصی قرار داده است. بنابراین جهت اخذ ویزای آلمان بایستی در ابتدا هدف مهاجرت شما به این کشور مشخص شود و متناسب با نوع هدف شما، مدارک مرتبط با آن تهیه و جمع آوری شود. گفتنی است زبان مردم این کشور، آلمانی می باشد و توصیه می شود در ساده ترین روش های مهاجرتی به این کشور، جهت ارتباط اولیه با مردم و همچنین جهت اخذ ویزای آلمان، افراد بایستی یک مدرک زبان آلمانی در سطح A2 بتوانند ارائه دهند.

 

 

انواع ویزای آلمان

 

یکی از عوامل مهم جهت اخذ ویزای آلمان، تعیین هدف خود برای مهاجرت به این کشور است. با توجه به اهداف گوناگون مهاجرین انواع ویزای آلمان از کوتاه ترین آثار اقامتی (ویزای نوع A) تا بلندترین آثار اقامتی (ویزای نوع D) صادر می شود.

اخذ ویزای آلمان از طریق تحصیل

 

معمولاً بیشتر دانشجویانی که به دنبال تحصیل کم هزینه و سطح کیفی آموزش بالا در اروپا می باشند، اخذ ویزای آلمان از طریق تحصیل یکی از گزینه های انتخابی آن می باشد. به طور کلی تحصیل رایگان برای افراد غیر بومی آلمان نیز در صورت داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B2 رایگان می باشد. همچنین گفتنی است که امکان تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانشجویان بین المللی فراهم است. همچنین مدت زمان تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی 3 ساله، در مقطع کارشناسی ارشد با توجه به نوع رشته 1 تا 2 ساله می باشد. همچنین تحصیل در مقطع دکتری نیز با توجه به نوع رشته و استاد راهنما بین 3 تا 5 سال می باشد. جهت پذیرش در دانشگاه های این کشور، ارائه مدارک تحصیلی ما قبل خود بسیار ضروری و مهم است. نکته دیگر جهت اخذ ویزای آلمان نشان دادن تمکن مالی است. بنابراین این مقدار تمکن برای فرد دانشجو می تواند 800 تا 1000 یورو در ماه باشد.همچنین گفتنی است در این کشور امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های دنیا وجود دارد. معمولاً دانشگاه های آلمان قدمتی بالا دارند و بهترین اساتید در آن جهت آموزش دانشجویان بومی و اینترنشنال گرد هم آمده اند.

اخذ ویزای آلمان از طریق کار

 

به طور کلی اخذ ویزای آلمان از طریق کار به دو صورت امکان پذیر می باشد. روش اول نیاز است که متقاضیان کار از کارفرما های شرکت های آلمانی در خاک این کشور نامه ای تحت عنوان پیشنهاد شغلی دریافت کنند. برای این کار نیاز است افراد متقاضی رزومه تحصیلی، کاری و سوابق حرفه ای خود را برای کمپانی ها و شرکت های مربوطه ارسال کنند و درخواست وقت مصاحبه با کارفرما را اخذ نمایند. چنانچه در مصاحبه خود قبول شوند، الزامی است که کارفرما جهت پیگیری صدور دعوت نامه اقدامات اولیه را انجام دهد. روش دوم نیز به نام ویزای جستجوی کار آلمان مشهور است که در قاره اروپا فقط دو کشور اتریش و آلمان این نوع ویزا را ارائه می دهند. کشور آلمان به سبب اقتصاد محکم و استوار خود به نیروی کار متخصص جهت تامین کمبود نیروی انسانی خود نیازمند است. از این رو کشور آلمان این نوع ویزا را برای افراد اتحادیه اروپا و همچنین ساکنان خارج از اتحادیه اروپا نیز فراهم آورده است. این ویزا برای افراد ماهر، متخصص که دارای سابقه کاری می باشند به مدت 6 ماه جهت به دست آوردن فرصت شغلی مناسب در این کشور صادر می شود.همان طور که گفته شد، آلمان به واسطه صنعتی بودن خود توانسته نرخ بیکاری در کشور را به نرخ 3 درصد برساند. بنابراین علاوه بر امکان صدور پیشنهاد شغلی برای متقاضیان کار، امکان صدور ویزای جستجوی کار را نیز مهیا کرده است. بنابراین جهت اخذ ویزای آلمان یک موقعیت بسیار مناسب فراهم است که متقاضیان می توانند از آن بهره ببرند.



:: برچسب‌ها: پارس رادینکو , مهاجرت , کانادا , ویزا , ویزای کاری , المان , تحصیل ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hi

تحصیل در کانادا در یک نگاه

  • پایتخت کانادا: اتاوا (Ottawa)
  • زبان تحصیل: انگلیسی
  • مدت تحصیل مقطع کارشناسی در کانادا:3-4 سال
  • مدت تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا: 1-2 سال
  • مدت تحصیل دکتری در کانادا : 3 -5 سال
  • کار حین تحصیل در کانادا: 20 ساعت در هفته
  • هزینه تحصیل در دوره کارشناسی در کانادا 2020: به طور متوسط 12000-25000 دلار کانادا در سال
  • هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در کانادا 2020: به طور متوسط 15000 – 20000 دلار کانادا در سال
  • هزینه تحصیل در دوره دکتری در کانادا 2020: به طور متوسط 15000 – 20000 دلار کانادا در سال

یکی از مسائلی که بیشترین اهمیت را در پذیرش از دانشگاه های کانادا دارد عدم وجود فاصله زیاد بین مقاطع تحصیلی دانشجو است، به این معنا که دانشجویانی می توانند موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا شوند که بیشتر از 5 سال فاصله بین مقاطع تحصیلی خود نداشته باشند. یکی دیگر از موضوعاتی که ذهن هر دانشجو را در پذیرش از دانشگاه ها و یا کالج های کانادا به خود مشغول می کند هزینه های بالای تحصیل در دانشگاه های کانادا است و به همین دلیل اکثر دانشجویان بین المللی به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های خوب کانادا هستند. دانشجویان بین المللی جهت پذیرش از دانشگاه های کانادا مدارکی از قبیل زبان انگلیسی و آخرین مدرک تحصیلی را می بایست به دانشگاه مورد نظر خود در کانادا ارائه دهند. یکی از دلایلی که دانشجویان بین المللی دانشگاه های کانادا را برای تحصیل انتخاب می کنند شرایط مطلوب اعطای بورسیه به دانشجویان بین المللی است. البته اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های کانادا نسبتا دشوار است و شاید دانشجویان ایرانی در اکثر مواقع در پذیرش مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از کالج های کانادا موفق به اخذ بورسیه نشوند! دانشجویان متقاضی بورسیه حتما می بایست مصاحبه ای با دانشگاه مورد نظر خود در کانادا داشته باشند در این صورت امکان اعطای کمک هزینه تحصیلی به دانشجو وجود دارد. البته دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کانادا را دارند می بایست قبل از هر اقدامی برنامه ریزی دقیقی برای پرداخت هزینه های تحصیل در کانادا داشته باشند. البته این نکته را نباید از خاطر برد که به دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های کانادا اجازه کار نیز داده خواهد شد و در آمد حاصل از این کار پاره وقت مقداری از هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا را تأمین خواهد کرد.

تحصیل در کانادا – هزینه زندگی در کانادا 2020

هزینه زندگی در شهرهای کوچک پایین تر از شهرهای بزرگ است و البته شانس یافتن کار هم در شهرهای کوچکتر کمتر خواهد بود. در صورتی که هزینه  تحصیل در کانادا را حتی بدون بورسیه می توانید تأمین کنید، فرصت های شغلی دانشجویی در این کشور پهناور بسیار زیاد است و شما می توانید هزینه ی زندگی خود را در حین تحصیل با کار پاره وقت تأمین نمایید. البته توصیه می کنیم که حداقل برای سال اول به اندازه هزینه تحصیل و زندگی بودجه در نظر بگیرید. هزینه تحصیل در کانادا به همراه هزینه زندگی در کانادا برای سال اول در حدود 30000 دلار خواهد بود. هزینه های زندگی در کانادا برای دانشجویان به صورت میانگین 1500 دلار کانادا در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد و بیمه می باشد.

ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد قصد ادامه تحصیل در کانادا را داشته باشد قبل از رفتن به کانادا و برای رفتن به کانادا و سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن برابر یک سال زندگی در کانادا است. کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیلات خود در کشور کانادا مشغول به کار تمام وقت شوند می بایستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و دوره تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند تا بتوانند شغل مناسبی را پیدا کنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

شهریه تحصیل در کانادا در مقایسه با انگلیس، استرالیا و نیوزلند پایین تر می باشد. برای کمک به هزینه های تحصیلی بورسیه های زیادی (مخصوصا برای دانشجوهای برتر) وجود دارد و بیشتر این بورسیه برای مقاطع فوق لیسانس و بالاتر می باشد ولی برای مقطع لیسانس هم تعدادی از این بورسیه ها وجود دارد که می تواند هزینه تحصیل در کانادا را کاهش چشم گیری دهد.

  • شهریه دانشجویان بین المللی در کانادا: میانگین شهریه برای هر سال بین 12000 تا 20000 دلار
  • شهریه دانشجویان کانادایی: میانگین شهریه برای هر سال بین 3000 تا 5000 دلار
  • شهریه دانشجویان کبکی در استان کبک: میانگین شهریه برای هر سال بین 1000 تا 3000 دلار

افرادی که از تخفیف شهریه بهره مند هستند عبارتند از:

  • شهروندان و افراد دارای اقامت دائم کانادا
  • افراد محافظت شده و خانواده وابسته آنها طبق قانون اداره مهاجرت کانادا (منظور افرادی که پناهنده کانادا شده اند.)
  • دانشجویان بین المللی واجد شرایط

تحصیل در کانادا – شرایط تحصیل در کانادا 2020

طبق قانون کانادا، اعضای خانواده فرد (همسر یا فرزندان) می توانند پس از ورود به کانادا تقاضای ادامه تحصیل بدهند به شرط آنکه آن فرد دارای ویزای تحصیلی یا کار موقت باشد. به واسطه قدمت دانشگاه های ممتاز در سیستم آموزشی کانادا و امکانات بسیار ویژه ای که کشور کانادا در اختیار دانشجویان خارجی برای تحصیل در کانادا قرار می دهد، کشور کانادا همواره کانون توجه علاقه مندان به تحصیل در مراکز معتبر علمی و همه افرادی که متقاضی اخذ اقامت و یا پی آر کارت کانادا بوده اند، بوده است. دانشگاه ها و مراکز آموزشی کانادا سرآمد دانشگاه های برتر دنیا هستند و تقریبا تمامی رشته های دانشگاهی را پوشش می دهند. این کشور در مقایسه با میانگین کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، پول بیشتری برای آموزش خرج می کند (به عنوان درصدی از GDP) و در بین کشورهای G-8 (انجمن متشکل از 8 کشور ثروتمند جهان) در مقام دوم قرار دارد.

تحصیل در کانادا – مدرک زبان لازم برای تحصیل در کشور کانادا 2020

در کشور کانادا ، تحصیل به زبان انگلیسی یا فرانسه برای مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکتری امکان پذیر است . ارائه مدرک زبان انگلیسی برای پذیرش دانشگاه های کانادا لازم است . در مقطع کارشناسی ارائه مدرک زبان انگلیسی با نمره آیلتس حداقل 6 لازم است . در مقطع کارشناسی ارشد حداقل نمره آیلتس 6.5 است . برای پذیرش در مقطع دکترا دانشجوی متقاضی باید دانش زبانی خوبی داشته باشد تا بتواند استاد راهنما را برای همکاری جهت دریافت پذیرش متقاعد کند . و معمولا اساتید و دانشگاه ها نمره ایلتس 7 را از دانشجو درخواست میکنند.
آزمون های اصلی انگلیسی پذیرفته شده توسط دانشگاه های کانادا به شرح زیر است :

  • IELTS– انگلیسی ( در سطح پیشرفته )
  • TOEFL
  • CAEL : ( ارزیابی زبان انگلیسی دانشگاهی کانادایی )
  • CanTEST : ( نوعی تست انگلیسی برای دانش آموزان و کارآموزان )
  • MELAB : ارزیابی زبان انگلیسی در ایالت میشیگان


:: برچسب‌ها: پارس رادینکو , مهاجرت , کانادا , ویزا , ویزای کاری , المان , تحصیل ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hi

اخذ ویزای کانادا، چه به صورت ویزای موقت کانادا چه اقامت دائم کانادا آرزوی بسیاری از افراد سراسر جهان است. کانادا یکی از ایده آل ترین کشورهای جهان برای مهاجرت و سکونت می‌باشد. دولت های فدرال و استانی کانادا، پیوسته برنامه‌های خود را بروزرسانی می‌کنند تا اطمینان حاصل نمایند که مهاجرت به کانادا هم به نفع تازه واردین و هم به نفع کشور کانادا باشد. در حال حاضر بیش از ۵۰ برنامه برای مهاجرت به کانادا در دسترس است. به این دلیل، ممکن است مسیر هر فرد برای اخذ ویزای کانادا منحصر به فرد و متمایز باشد.

پاسپورت کانادا

انواع ویزا کانادا را می‌توان به دو دسته ی اقامت موقت کانادا و اقامت دائم کانادا تقسیم کرد. هر یک از این گروه‌های اصلی ویزای کانادا، ویزاهای مختص به خود را دارند که در این صفحه می توانید لیست کاملی از انواع ویزا های کانادا را مرور کنید.

مدارک لازم برای ویزای کانادا

پس از انتخاب بهترین روش مهاجرتی زمان جمع آوری مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا فرا می رسد. با توجه به حساسیت بالای سفارت کانادا توصیه می کنیم مدارک خود را کامل و دقیق و با نظارت وکلا و مشاورین رسمی مهاجرت کانادا تهیه کرده و به اداره مهاجرت کانادا ارائه کنید. تمامی مدارک لازم برای ویزای کانادا باید مدارک واقعی و قابل استناد باشند، در غیر اینصورت متقاضی ویزای کانادا تا ۵ سال از درخواست هر نوع ویزای کانادا محروم خواهد شد.

 

هشدار به متقاضیان اخذ ویزای کانادا

بسیاری از افراد حقیقی، حقوقی و آژانس‌های مسافرتی که بصورت غیر قانونی در زمینه اخذ ویزای کانادا فعالیت دارند با تسهیل شرایط اقدام برای ویزای کانادا، ارزیابی غیر واقعی شرایط متقاضیان و ارائه پیشنهادات به ظاهر جذاب متقاضیان را در دام خود می‌اندازند و زیان‌های غیر قایل جبرانی را ناشی می‌شوند. از این رو اکیدا توصیه میکنیم که هرگونه خدمات ویزای کانادا را از افراد و موسسات قانونی زیر نظر اداره مهاجرت کانادا اخذ کنید.

متاسفانه بسیاری از موسسات و آژانس‌ها بدون داشتن مجوزهای لازم که از سوی اداره مهاجرت کانادا صادر می‌شوند، اقدام به ارايه خدمات غیر قانونی ویزای کانادا می‌نمایند.

یک اصل مهم در اخذ ویزای کانادا
پیش شرط دریافت ویزای کانادا در زیر گروه‌های ویزاهای کوتاه مدت مانند ویزاهای دانشجویی یا ویزای کار یا ویزای توریستی این است که متقاضی قصد ترک کشور کانادا در پایان ویزای خود را داشته باشد.



:: برچسب‌ها: پارس رادینکو , مهاجرت , کانادا , ویزا , ویزای کاری , المان , پارس رادین ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hi

همواره برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند آشنایی با بهترین شهرهای کانادا در سال 2020 از الزامات است که باید به آن اهمیت داد. کانادا کشوری پهناور است با استان های متفاوت که پایتخت این کشور اتاوا می باشد با توجه به این که به چه هدفی مهاجرت به کانادا را انتخاب می کنید انتخاب های متنوعی برای شهر محل زندگی خواهید داشت. در این مقاله سعی شده با معرفی شهرهای برتر این کشور تا حدودی شمارا با شرایط شهرهای برتر این کشور آشنا نماییم. رنکینگ شهرها با توجه به سطح دانشگاه ها و موقعیت های شغلی و هزینه های زندگی و میزان خدمات درمانی رفاهی در هر شهر بررسی می شود.

کیفیت زندگی امری مهم در انتخاب شهر مورد نظر است و افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند باید حتما به آن نیز توجه داشته باشند. لازم به ذکر است که افراد همچنین باید به دمای هوای شهرهای مختلف کانادا نیز توجه داشته باشند چرا که این مسئله می تواند آینده زندگی بسیاری از افرادی را که بدون آگاهی اقدام به انتخاب شهر محل زندگی خود کرده اند را تحت تاثیر قرار دهد. ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تصمیم به ارائه توضیحات در رابطه با چند شهر برتر کشور کانادا به شرح زیر کرده ایم.

در زیر به بررسی 5 شهر برتر کانادا میپردازیم.

  1. شرایط زندگی در شهر تورنتو
  2. شرایط زندگی در شهر ونکوور
  3. شرایط زندگی در شهر مونترال
  4. شرایط زندگی در شهر کلگری
  5. شرایط زندگی در شهر ساسکاچوان

شهر تورنتو از بهترین شهرهای کانادا

اولین انتخاب بسیاری از ایرانیان برای زندگی تورنتو می باشد.از نظر دمای هوایی این شهر در تابستان تا 36 درجه سانتی گراد می باشد و در زمستان تا -15 درجه نیز کاهش دما دارد. اکثر مراکز همچون مراکز بیمه بانک و خدمات درمانی و مالی در این شهر قرار دارد. از معایب زندگی در این شهر می توان به بالا بودن هزینه اجاره و خرید ملک اشاره کرد.شهر تورنتو پس از ونکوور دومین شهر پر اهمیت و گران قیمت کانادا به شمار می رود.

این که با توجه به گران بودن این شهر باز هم مرکز توجه بسیاری از مهاجرین است تنها یک دلیل دارد و آن هم این امر می باشد که بسیار از مراکز دانشگاهی و موقعیت های کاری در این شهر واقع شده است از طرفی دسترسی به مراکز فارسی زبان و موسسات فرهنگی فارسی زبان در این شهر بسیار راحت می باشد و از همین رو این امر بر محبوبیت شهر تورنتو بیش از پیش افزوده است.

شهر مونترال کانادا

در ردیف بهترین شهرهای کانادا شهر مونترال در ردیف شهرهای غالبا فرانسوی زبان این کشور به شمار می رود.اکثر مراکز دولتی و عمومی این شهر به زبان فرانسه صحبت می کنند. از نظر شرایط آب و هوایی به نسبت تورنتو شرایط نسبتا ناپایدار و سختی دارد از طرفی هزینه های مسکن در این شهر بسیار پایین تر از سایر شهرهاست و همین امر از محاسن قابل توجه مونترال می باشد. شهر مونترال به عنوان شهر محبوب دانشجویان شناخته می شود و لقب دانشجویی ترین شهر کانادا را به اختصاص داده است. علت محبوبیت این شهر در بین دانشجویان تنوع رشته های دانشگاهی متتعد است از طرفی مراکز تفریحی مناسب و شرایط آب و هوایی مطلوب سبب شده این شهر سالانه پذیرایی دانشجویان بسیاری باشد، همچنین درسال های اخیر شهر مونترال لقب بهترین شهر برای زندگی را به خود اختصاص داده است.

شهر کلگری یکی از بهترین شهرهای کانادا

این شهر از شهرهای معروف و پرطرفدار در استان البرتا می باشد که در کوهپایه های کوه راکی قرار گرفته است از ویژگی های این شهر می توان به آب و هوای مناسب و فضاهای تفریحی متنوع همانند پارک ها و کوه ها و رودخانه ها اشاره کرد. علت اصلی انتخاب کلگری توسط مهاجران پایین بودن نرخ مالیات در این شهر و از طرفی پایین بودن هزینه مسکن کلگری می توان اشاره کرد. همین طور وجود صنایع نفت و گاز و صنایع کشاورزی تا حد زیادی متخصص این مشاغل را به خود جلب می کند.

شهر ساسکاچوان کانادا

این شهر در ردیف شهرهای چند فرهنگی کانادا شناخته می شود.در عموم فرهنگ کانادا این شهر به شهر پل ها شهرت دارد به این دلیل که رودخانه ساسکاچوان از وسط این شهر میگذرد که همین امر سبب شده تا پل های متعددی روی این رودخانه ساخته شود. در زمینه حمل و نقل و انرژی و معدن در این شهر فرصت های شغلی بسیار مناسبی دیده می شود. میزان بارندگی در شهر ساسکاچوان بسیار بالاست. به طور میانگین می توان گفت که دمای هوا در فصل پاییز در این کشور همواره کمتر از 7درجه سانتی و در زمستان نیز به ندرت دمای هوا به صفر درجه می رسد. ساسکاچوان یک شهر مناسب جهت تحصیل در این کشور است اما باید به این نکته اشاره کرد که سرمای هوا همواره نکته ای آزار دهنده در این شهر خواهد بود.



:: برچسب‌ها: پارس رادینکو , مهاجرت , کانادا , ویزا , ویزای کاری , المان , پارس رادین ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hi

 كانادا را همه به سرما و برف و يخ مي شناسيم. يك كشور بسيار سرد كه مرزهاي مشترك با آمريكا دارد. اما همه جاي كانادا هم با برف پوشيده نشده. در سفر به آن مي توانيد تجربه هاي بسيار جالبي داشته باشيد كه ياد و خاطره آن براي هميشه در ذهنتان باقي بماند.

 

آبشار نياگارا

جاذبه هاي هيجان انگيز كانادا,كانادا,جاهاي ديدني كانادا

يك طرف آبشار نياگارا در آمريكا قرار دارد. اما تقريبا مي توان گفت كه مرز مشترك اين دو كشور است آبشار نياگارا يكي از زيباترين مقاصد گردشگري در دنيا به شمار مي رود. توريست ها از همه جاي دنيا براي تماشاي اين آبشار بزرگ روانه مرز كانادا و آمريكا مي شوند. اين آبشار در هر ثانيه، 600 هزار گالن آن به درياچه مي ريزد.

 

پيوتين اصلي

جاذبه هاي هيجان انگيز كانادا,كانادا,جاهاي ديدني كانادا

پيوتين نوعي غذاي محلي كبك است كه با سيب‌زميني سرخ شده، پنير و آب گوشت تهيه و سرو مي شود و طرفداران بسياري دارد. همانند پاي سيب در آمريكا، پيوتين را هم در همه جاي كانادا مي توانيد پيدا كنيد. تقريبا همه فست فودها بشقاب هاي پيوتن را در منوي خود دارند. سيب‌زميني سرخ شده با تكه هاي درشت پنير و آب گوشت چيزي است كه توصيه مي كنيم حتما آن را در محله هاي فرانسوي كانادا امتحان كنيد.

 

غواصي در كنار سالمون هاي نارنجي

جاذبه هاي هيجان انگيز كانادا,كانادا,جاهاي ديدني كانادا

گردشگران مي توانند در رودخانه Campbell با ماهي هاي سالمون بازي و شنا كنند. سپس هر كدام را مي خواهند انتخاب كنند تا برايشان طبخ و سرو شود.

 

جنگل درخت هاي خميده

جاذبه هاي هيجان انگيز كانادا,كانادا,جاهاي ديدني كانادا

در منطقه Saskatchewan، جنگلي از درختان صنوبر خميده و پرپيچ و تاب وجود دارد كه گردشگران بسياري را به خود جلب مي كند. اين درختان كه منظره مرموزي را ايجاد كرده و به جاي اينكه به سمت بالا قد بكشند، به سمت پايين خميده مي شوند. اين درختان به صورت ژنتيكي اينگونه هستند. دانشمندان در حال تحقيق و بررسي اين روند هستند تا دليل اصلي آن را كشف كنند.

 

خليج فاندي

جاذبه هاي هيجان انگيز كانادا,كانادا,جاهاي ديدني كانادا

نام خليج فاندي در كتاب ركوردهاي گينس به عنوان پرجزرومدترين خليج دنيا ثبت شده است. البته اين تنها دليل حضور گردشگران در آن نيست. اين خليج مناظر بسيار زيبا و شگفت انگيزي نيز دارد و مي توانيد در ساحل آن پرواز پرنده ها را مشاهده كنيد. پارك ملي فاندي در كانادا نيز مكان هاي گردشگري متعددي دارد.

 

سپيده شمالي

جاذبه هاي هيجان انگيز كانادا,كانادا,جاهاي ديدني كانادا

به گفته بسياري از كارشناسان محيط زيست، يكي از بهترين مكان هايي كه مي توان سپيده شمالي را در وسيع ترين حالت تماشا كرد، كانادا است كه قطب شمال نيز ادامه دارد. نورهاي پگاه شمالي از اواخر پاييز تا بهار ادامه دارد. زيباترين منظره سپيده را در شمال غربي منطقه Yukon مي توانيد مشاهده كنيد.

 

فرهنگ اروپايي

جاذبه هاي هيجان انگيز كانادا,كانادا,جاهاي ديدني كانادا

در كشور كانادا به وفور مي توانيد فرهنگ و استايل فرانسوي را ببينيد و از نزديك لمس كنيد. مونترال دومين شهر بزرگ جهان است كه مردم آن به زبان فرانسوي صحبت مي كنند. مردم كبك نيز به زبان فرانسوي صحبت مي كنند.

 

سرخپوستان اهل كارائيب

جاذبه هاي هيجان انگيز كانادا,كانادا,جاهاي ديدني كانادا

سرخپوست هاي كارائيبي، از 30 جولاي تا دوم اوت هر سال، جشنواره اي دارند كه در آن به رقص، سالسا، هيپ‌هاپ، سوكا و سامبا مي پردازند.

 

بازديد از ونكور

جاذبه هاي هيجان انگيز كانادا,كانادا,جاهاي ديدني كانادا

يكي از شهرهاي بزرگ كشور كانادا، ونكورر است. مركزي در كانادا هست كه چشم‌انداز 360 درجه از اين شهر را نمايش مي دهد.

 

كارناوال زمستانه كبك

جاذبه هاي هيجان انگيز كانادا,كانادا,جاهاي ديدني كانادا

كبك هر سال دو هفته جشنواره زمستانه دارد كه بزرگ ترين جشنواره زمستاني دنيا است. در اين فستيوال مي توانيد از انواع تفريحات همانند اسكيت روي برف و يخ، ساخت مجسمه هاي برفي، يخي و ... لذت ببريد.

 

براي كسب اطلاعات بيشتر و همچنين مشورت در رابطه با مهاجرت يا ويزاي كاري در المان يا تحصيل در كانادا مي توانيد به سايت پارس رادين مراجعه كرده و در قسمت تماس با ما با مشاوران حرفه اي صحبت كنيد.



:: برچسب‌ها: پارس رادينكو , كانادا , مهاجرت , ويزا , ويزاي كاري , المان , تحصيل ,
:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hi

كشوري كه بيش از ۸۲ درصد جمعيت آن از شرايط زندگي خود رضايت كامل دارند، كمترين ميزان گزارش جرم و جنايت در دنيا را داراست و سياست‌هاي جمعيتي خود را بر اساس مهاجرت نيروي انساني متخصص و كارآمد چيده است، شايد بهترين مقصد براي زندگي، كار و تحصيل باشد. البته اين كشور كاناداست اما به راستي زندگي در كانادا چگونه است؟ مزاياي زندگي در كانادا چيست و آيا هزينه زندگي در كانادا با استاندارهاي جهاني همخواني دارد؟ آيا واقعا كشور كانادا براي زندگي مناسب است؟ تقريبا مي‌توان اين طور گفت كه كانادا يكي از مرفه‌ترين، آرام‌ترين، امن‌ترين و آزادترين كشورهاي دنيا به شمار مي‌رود.

اميد به زندگي در اين كشور ۸۱ سال است و بيش از ۶۷ درصد مردم اين كشور به دولتشان اعتماد دارند. هر كانادايي به طور متوسط ۶/۲ اتاق در اختيار دارد، در طول سال تنها ۱۷۰۲ ساعت كار مي‌كنند و بيش از ۸۰ درصد مردم اين كشور اذعان دارند لحظات خوب و مثبت زندگي ‌شان در روز بيش از لحظات منفي است.

اما اين تنها آمار جالب مربوط به دومين كشور پناور دنيا نيست، بلكه بنابر آخرين اطلاعات ارائه شده توسط وب‌سايت EPOCH TIMES تعداد زيادي از شهروندان كانادايي به كشور خود افتخار مي‌كنند، اين بدين معني است كه قريب به ۷۳ درصد از كانادايي‌ها بخاطر دريافت خدمات درماني رايگان (health care)، ۷۰ درصد بخاطر اعتبار بالاي پاسپورت كانادايي، ۶۵ درصد بخاطر منشور حقوق و آزادي‌هاي فردي و اجتماعي و ۵۰ درصد بخاطر سيستم آموزشي كانادا به اين كشور افتخار مي‌كنند. شايد باور اين موضوع سخت باشد، اما براساس همين آمار، ۶۴ درصد از آمريكايي‌ها به دليل يكي از موارد زير قصد نقل مكان به كانادا را دارند:

  • خدمات درماني منطقي و مقرون به صرفه ( ۶۳ درصد)
  • ثبات سياسي بيشتر (۳۸ درصد)
  • امنيت (۳۸ درصد)
  • سيستم آموزشي مناسب و مقرون به صرفه (۳۶ درصد)
  • حقوق برابر (۳۵ درصد)
  • فرصت‌هاي كاري (۳۳ درصد)

با ما همراه باشيد تا در ادامه به جوانب مختلف زندگي در يكي از شادترين و برترين كشورهاي دنيا يعني كانادا بپردازيم

كانادا كجاست؟

كشور كانادا كه در قاره آمريكاي شمالي واقع شده، قريب به ۹ميليون كيلومتر مربع خشكي و ۸۹۱هزار كيلومتر مربع از آب‌هاي زمين را در اختيار دارد و با مجموع مساحت ۹٫۹۸۴٫۶۷۰ ميليون كيلومتر مربع، دومين كشور بزرگ و پهناور دنيا پس از روسيه محسوب مي‌شود و حدود دو پنجم قاره آمريكاي شمالي را در بر مي‌گيرد. كانادا پس از كسب حق حاكميت و قدرت از بريتانياي كبير در سال ۱۸۶۷، مستقل شد. طبق آمار رسمي سال ۲۰۱۲، جمعيت كانادا كمي بيش از ۳۴ميليون نفر برآورد شده و نسبت تراكم جمعيت به مساحت كشور ۴ نفر براي هر كيلومترمربع است. ارز رايج كانادا دلار كانادايي با علامت اختصاري CAD بوده، پيش‌شماره تلفن آن عدد ۱ است و (.ca.) به عنوان دامنه اينترنتي وب‌سايت‌هاي كانادايي شناخته مي‌شود.

شهر اتاوا Ottawa به عنوان پايتخت كشور كانادا داراي ۸۱۲٫۱۲۹  نفر جمعيت بوده و ۷۱ متر بالاتر از سطح دريا واقع شده است. همچنين اتاوا پايتخت و مركز سياسي كانادا نيز محسوب مي‌شود و به عنوان يك حكومت مشروطه براساس قانون اساسي و خانه تشريفات دولتي به شمار مي‌رود.

معرفي كشور كانادا

به طور كلي كشور كانادا از ۱۰ استان و ۳ قلمرو در بخش شمالي تشكيل شده است كه به ترتيب الفبا شامل موارد زير مي‌شوند:

  • استان آلبرتا
  • استان بريتيش كلمبيا
  • استان منيتوبا
  • استان نيوبرانزويك
  • استان نيوفاندلند و لابرادور
  • استان نوا اسكوشيا
  • استان انتاريو
  • استان جزيره پرينس ادوارد
  • استان كبك
  • استان ساسكاچوان
  • قلمروي شمال غربي
  • قلمروي نوناووت
  • قلمروي يوكان

شايد از خودتان بپرسيد كه چه تفاوتي بين استان و قلمرو در كانادا وجود دارد؟ تفاوت بين اين دو در نوع حكمراني و قوانين آنها است. از اين رو، اختيار ۳ قلمروي كانادا به پارلمان اين كشور واگذار شده و توسط دولت فدرال كنترل و حكمراني مي‌شوند. اما لازم به ذكر است كه سيستم قانون اساسي در تمامي استان‌هاي كانادا جريان داشته و هر يك از آن‌ها داراي قوانين مختص به خود هستند. اين كشور مستقر در آمريكاي شمالي از اقيانوس اطلس در شرق تا اقيانوس آرام در غرب و قطب Arctic در شمال گسترده شده و عمدتا با دشت، جنگل، درياچه و كوهستان در غرب پوشيده شده است.

سيستم دولت اين كشور بر مبناي دموكراسي پارلماني، فدراسيون، قانون اساسي و حكومت مشروطه چيده شده است. شايد برايتان عجيب باشد اما هم‌چنان بالاترين مقام مملكتي و رهبر اصلي كانادا، ملكه انگلستان بوده و بالاترين مقام دولتي، نخست وزير كانادا محسوب مي‌شود.

كانادا داراي يك سيستم اقتصادي بازار market economic system است كه در آن قيمت محصولات و خدمات در يك سيستم قيمت‌گذاري آزاد تعيين مي‌شوند. كشور كانادا عضو مجمع همكاري اقتصادي آسيا-اقيانوسيه APEC، توافق‌نامه تجارت آزاد آمريكاي شمالي NAFTA و هم‌چنين مجمع مشاركت في مابين اقيانوس آرام TPP است.

اگر آلاسكا را بخشي از كانادا حساب كنيم، اين كشور نسبت به آمريكا ۱۰ درصد بزرگ‌تر است، اما با اين حال آلاسكا تنها قريب به ۱۰ درصد از جمعيت كل كشور را داراست. انگليسي و فرانسوي دو زبان رسمي كانادا است و كانادا به طور معمول به عنوان كشوري دوزبانه محسوب مي‌‎شود. البته تنها ۱۶ درصد از جمعيت كل اين كشور دوزبانه هستند. اين بدين معني است كه در حدود ۶۰ درصد از اين افراد به انگليسي مكالمه كرده و تنها ۲۴ درصد به زبان فرانسوي صحبت مي‌كنند. البته بد نيست بدانيد كه اقوام بومي كانادايي بين ۵۰ تا ۶۰ زبان مختلف صحبت مي‌كنند.

قريب به ۹۰درصد از شهروندان كانادايي مسيحي هستند و به طور مساوي به دو فرقه كاتوليك و پروتستان تقسيم شده‌اند. مهم‌ترين تعطيلي رسمي و ملي اين كشور روز كانادا Canada Day (با نام قبلي Dominion Day) در اولين روز از ماه جولاي (تيرماه) بوده و به مناسبت بزرگداشت استقلال كانادا در سال ۱۸۶۷ ميلادي تعطيل است. در اين روز كانادايي‌ها با مراسم و جشن‌هاي ملي و ميهني، پيك‌نيك و گشت و گذار و آتش‌بازي تولد كشورشان را جشن مي‌گيرند. سيستم آموزش و پرورش در هر يك استان‌هاي اين كشور به طور مستقل عمل كرده و كنترل مي‌شود.

عموما تحصيل از سن ۶سالگي تا ۱۶ سالگي در كشور كانادا اجباري است. بودجه بخش اعظم تحصيلات عاليه دانشگاهي توسط دولت كانادا تامين مي‌شود و دانشگاه‌هاي تورنتو و مك‌گيل مونترال به ترتيب مشهورترين دانشگاه‌هاي اين كشور محسوب مي‌شوند. به طور ميانگين دو نفر از هر ۳ كانادايي صاحب خانه است و از هر ۷ خانه كانادايي خانه خود را با چوب گرم مي‌كند! ميانگين سن ازدواج در كانادا بين ۲۰ تا ۳۰ سال است. اغلب زوج‌ها داراي سطح تحصيلات، اعتقادات، مذهب و قوم و نژاد يكساني هستند و نزديك به نيمي از ازدواج‌ها در نهايت به طلاق منتهي مي‌شود. خانم‌ها در حدود ۴۵ درصد از نيروي كار اين كشور را تشكيل مي‌دهند و در عين حال درآمد آن‌ها دوسوم درآمد مردان است.شرايط زندگي در كانادا

تحصيل و خدمات پزشكي و درماني تقريبا در همه جاي كانادا براي شهروندان و دارندگان اقامت دائم اين كشور رايگان است! به بياني ديگر بيمه خدمات درماني در كانادا دولتي بوده و بودجه ان از محل ماليات دولت فدرال و استانهاي اين كشور تامين مي‌شود. اين در حالي است كه دانشجويان بين‌المللي نيز امكان استفاده از اين خدمات را تحت عنوان بيمه دانشجويي كانادا دارند و حتي مي‌توانند از ساير مزاياي حضور و تحصيل در اين كشور نظير كار دانشجويي، دريافت بورسيه تحصيلي و اقامت دائم پس از فارغ‌التحصيلي در كانادا برخوردار شوند.

برخلاف تصور عمومي در خصوص آب و هواي كانادا، اين كشور در بسياري از مساحت به ۱۰ ميليون كيلومتر مربعي خود، اقليمي تقريبا معتدل دارد. به همه اين موارد هم‌جواري با آمريكا و برخورداري از پاسپورتي قدرتمند را اضافه كنيد كه آزادي رفت و آمد به ۱۷۲ كشور جهان را مهيا مي‌سازد و به شهروندان كانادايي اين امكان را مي‌دهد تا ۶ماه بدون نياز به ويزا در آمريكا زندگي كنند.

البته مهاجران كانادايي و افرادي كه از طرق مختلف نظير تحصيل و يا كار در كانادا در اين كشور اقامت دارند بايد براي برخورداري از تمامي مزاياي شهروندي كانادا براي حداقل ۵سال در اين كشور اقامت داشته و در صورت فارغ‌التحصيلي و داشتن كار تمام‌وقت در بازار كار اين كشور نسبت به دريافت اقامت دائم (PR) و سپس حق شهروندي كانادا اقدام نمايند. در اين ميان، مدارس، كالج‌ها و دانشگاه‌هاي كانادا از بالاترين استانداردهاي آموزشي در سطح جهان برخوردار هستند و دورنمايي شغلي در اين كشور به اندازه‌اي مثبت است كه هر محصل و دانشجو پيش از پايان دوران تحصيل، شغل آينده خود را انتخاب كرده و به خوبي مي‌داند قرار است چه افقي را براي خود متصور باشد.

همانطور كه در مطالب برترين دانشگاه‌هاي كانادا ، راهنماي تحصيل در كالج‌هاي كانادا و بررسي سيستم آموزشي كانادا به توضيح كامل شرايط تحصيل در اين كشور پرداختيم، كانادا يكي از ۱۰مقصد برتر تحصيلي و با كيفيت‌ترين سيستم‌هاي آموزشي در دنياست و شرايط و مزاياي متعدد و چشمگيري را بر سر راه مهاجران متقاضي ادامه تحصيل در اين كشور قرار داده است. امنيت در كانادا به اندازه‌اي بالاست كه بر اساس شاخص صلح جهاني GPI، اين كشور يكي از پايين‌ترين نرخ‌هاي جرم و جنايت در جهان را داراست و در رتبه ششم امن‌ترين كشور دنيا قرار گرفته است. اين امنيت، تنها به امنيت اجتماعي محدود نمي‌شود! بلكه نشانه‌هاي امنيت در كانادا را مي‌توان در اقتصاد، سرمايه‌گذاري، شغل، مسكن، توليد و صنعت اين كشور به خوبي مشاهده كرد.

شهرهاي ونكوور، كلگري، ساسكاچوان، وينيپگ، برندون، سنت كاترينز انتاريو و اتاوا همگي در فهرست بهترين شهرهايي قرار دارند كه نشريه Money Sense از آنها به عنوان بهترين شهرها براي تازه واردها نام برده است.

البته بايد به شهر ساگناي استان كبك نيز به عنوان يكي از مقاصد برتر زندگي و مهاجرت به كانادا اشاره كرد، اما بايد به اين موضوع توجه داشت كه قريب به ۹۵ درصد از مردم اين شهر و استان كبك به فرانسوي صحبت مي‌كنند و زندگي در اين بخش از كانادا نيازمند مهارت و شناخت كامل زبان فرانسوي خواهد بود.

هزينه زندگي در كانادا

اگر باز هم اين سوال براي شما باقي مانده است كه زندگي در كانادا چگونه است بهتر است نگاهي به هزينه‌هاي زندگي در كانادا بكنيم. بطور كلي مي‌توان گفت كه هزينه زندگي در كانادا در مقايسه با كشورهايي همچون آمريكا، انگليس و استراليا به مراتب كمتر است. هزينه مسكن در كانادا در مقايسه با بسياري از كشورهاي ديگر جهان، كمتر بوده و هزينه خورد و خوراك در كانادا نيز در مقايسه با بسياري ديگر از كشورهاي بزرگ جهان پايين است.

بر اساس آمار موجود، در كانادا هزينه صرف غذا در خارج از خانه در مقايسه با اروپا و آمريكا كمتر است و قيمت خودرو و بنزين در كانادا نيز همين شرايط را دارد. حراجي‌‌هاي واقعي و متنوعي كه در كانادا برپا مي‌شود خود يكي از بهترين فرصت‌ها براي كاهش هزينه‌هاست. از اين رو هزينه تقريبي هر ليتر گازولين براي هر ليتر ۱٫۰۲ دلار ، هزينه ماهانه اتوبوس ۹۱ دلار ، هزينه بليط تكي اتوبوس معادل ۳٫۱۵ دلار و هزينه تاكسي براي هر ۳۰ دقيقه ۱۶ دلار كاناداست.



:: برچسب‌ها: پارس رادينكو , مهاجرت , المان , ويزاي كاري , ويزا , كانادا ,
:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hi

سرمایه گذاری یکی از راه های مهاجرت به کانادا محسوب می شود. به طور کلی، پاسپورت کانادا برای کسانی که مشتاق به سرمایه گذاری در کانادا هستند قابل دسترسی است.

 

  • سرمایه گذاری در ایالت کبک

تا پیش از سال 2018، شما در برنامه سرمایه گذاری برای ایالت کبک کانادا می بایست حداقل ۸۰۰,۰۰۰ دلار کانادا سرمایه گذاری می کردید و نشان می دادید که توانایی مالی ۱.۶ میلیون دلاری دارید. اما از سال 2018 به بعد این مبلغ افزایش یافت و شما برای اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه استانی کبک باید مبلغ 1.2 میلیون دلار سرمایه گذاری کنید و نشان دهید که به میزان 2 میلیون دلار پشتوانه مالی دارید. از این طریق می توانند در ابتدا اقامت دائم و سپس پاسپورت کانادایی دریافت نمایید. این سرمایه گذاری به این صورت است که شما این پول را برای مدت ۵ سال در اختیار دولت کانادا قرار می دهید و بعد از ۵ سال تمام مبلغ بدون هیچ گونه سودی به شما باز گردانده می شود. توجه داشته باشید که به دلیل حجم بالای تقاضای این روش و امن بودن آن هر ساله ظرفیت این نوع سرمایه گذاری محدود است و به محض اعلام در طی ۱ الی ۲ ماه این ظرفیت تکمیل خواهد شد. مدت زمان پروسه این امر حداقل بین ۱ تا ۲ سال می باشد.

موسسات مالی در کانادا وجود دارند که با دریافت هزینه به جای شما مبلغ سرمایه گذاری را می پردازند و نیازی نیست شما 1.2 میلیون دلار را بپردازید. پیش تر این مبلغ 210 هزار دلار بود و این روش به عنوان سرمایه گذاری 210 هزار دلاری کانادا شناخته می شد، اما در حال حاضر این مبلغ به 360 هزار دلار افزایش یافته است. توجه داشته باشید که در این حالت مبلغ پرداختی دیگر به شما باز نخواهد گشت و به عنوان حق الزحمه موسسات مالی پرداخت می شود.

  • سرمایه گذاری 100 هزار دلاری کانادا

نوع دیگر سرمایه گذاری، در استان بریتیش کلمبیای کاناداست که نیاز به نشان دادن 300 هزار دلار کانادا و ارائه 100 هزار دلار آن برای اخذ اقامت کانادا هستید. این نوع سرمایه گذاری نیازمند داشتن شرایطی از جمله حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، آیلتس با حداقل نمره 4.5، سابقه 3 سال کار مدیریتی در زمینه تجارت مورد درخواست می باشد و متقاضی تنها می تواند در شهرهای دارای جمعیتی کمتر از 75 هزار نفر در این استان سرمایه گذاری خود را انجام دهند.



:: برچسب‌ها: پارس رادینکو , مهاجرت , کانادا , ویزا , ویزای کاری , المان ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : hi


کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است که از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده‌است. این کشور از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام و از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی گسترده‌است ، کانادا با مساحت 98/9 میلیون کیلومتر مربع، دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی است. مرز مشترک کانادا با ایالات متحده، بلندترین مرز زمینی در جهان است. بخش زیادی از خاک کانادا به دلیل سرمای هوا و نزدیکی به قطب شمال، خالی از سکنه است؛ کانادا کشوری است با مردمی مهربان، شهرهایی پیشرفته و زیبا و مناظر طبیعی متنوع و فوق‌العاده، از کوهستان های پر برف‌و‌یخ یوکان، سواحل شرقی و کوهستان‌های کلگری گرفته تا جنگل‌های بارانی ونکوور.

تاریخچه کشور کانادا

نام کانادا از واژهٔ سرخ‌ پوستی " Kanata" به معنی دهکده یا سرپناه می‌آید. در سال 1535 ساکنان این منطقه که اکنون با نام شهر کبک شناخته می‌شود ، از این واژه استفاده کردند تا نشانی این محل را به ژاک کارتیه که مقصدش به سمت دهکده استاداکونا بود بدهند ، کارتیه واژه کانادا را هم برای آن دهکده و هم کل منطقه‌ای که در آن زمان به آن دونا کونا می‌گفتند استفاده می‌کرد همچنین در سال ۱۵۴۷ در نقشه‌ها نیز با همین عنوان کانادا ثبت شد؛ آثار به‌ دست ‌آمده از زندگی نخستین بومیان کانادایی که در بخشی از این کشور به مدت طولانی ساکن بودند و نیز بررسی ‌های باستان‌ شناسی در شمالی‌ ترین بخش کشور، یوکان نشان می‌دهد که زندگی در آن به 26500 سال پیش و در جنوبی‌ ترین بخش به 9500 سال پیش برمی‌گردد؛ این کشور تا سال 1713 مستعمره فرانسه بود و در این سال انگلیس کنترل آن را در دست گرفت. در یکم جولای 1867 کانادا استقلال یافت ، این کشور عضو کشورهای همسود است و همچنین کنفدراسیون کانادا ، زیر تشریفات سلطنت مشروطه مرتبط با پادشاهی متحده اداره می‌شود؛ حکومت کانادا یک دموکراسی پارلمانی فدرال و یک پادشاهی مشروطه است که در حال حاضر ملکه الیزابت دوم رئیس کشور است ، الیزابت دوم ملکه بریتانیا ، ملکه کشور کانادا نیز هست و قانون به امضاء و به نام او رسمیت و ضمانت اجرایی پیدا می‌کند.

 

تاریخچه-کشور-کانادا

 

موقعیت و جمعیت کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ دنیا پس از روسیه  است، اما جمعیت آن تنها حدود یک‌پنجم جمعیت روسیه است و با آن‌که گستردگی کانادا از همسایه‌اش آمریکا بیشتر است، جمعیتی برابر ۱۱ درصد جمعیت آمریکا دارد؛ نزدیک به ۹۰ درصد از جمعیت این کشور در امتداد مرز جنوبی آن ، تا فاصله ۲۰۰ کیلومتری آمریکا زندگی می‌کنند ، پرجمعیت ‌ترین شهرهای کانادا به ترتیب تورنتو، مونترآل و ونکوورهستند؛ جمعیت کانادا بر طبق آخرین گزارش اداره آمار کانادا ،بیش از سی و پنج میلیون و پنجاه و شش هزار نفر است ، حدود چهار پنجم مردم کانادا در شهرهایی که کمتر از 150 کیلومتر تا مرزهای آمریکا فاصله دارند زندگی می‌کنند.

 

زبان و مذهب کانادا

زبان فرانسه زبان مادری حدود 6/6 میلیون کانادایی است ، بیشتر فرانسوی‌ زبانان در استان کبک زندگی می‌کنند ، اما در حدود ۱ میلیون نفر از آن‌ها در استان‌ های دیگر کانادا به سر می‌برند و حدود ۷۶ درصد از فرانسوی ‌زبانان بیرون استان کبک ، در استان‌ های انتاریو و نیوبرانزویک زندگی می‌کنند ، زبان فرانسوی به همراه زبان انگلیسی دو زبان رسمی در کشور کانادا محسوب می‌شوند؛ بر پایه آمار رسمی در این کشور ۱۶۳٬۲۹۰ نفر ایرانی زندگی می‌کرده‌ اند که ۸۳٬۴۹۵ نفر از ایشان مرد و ۷۹٬۸۰۰ نفر زن بوده‌اند ، جمعیت ایرانی ‌تبارها ۱۲۱٬۵۰۵ بوده ، که این دو رقم بیش از 34% رشد جامعه ایرانیان کانادا را طی ۵ سال نشان می‌دهد؛ بیش از یک میلیون مسلمان از قومیت‌ های گوناگون که عمدتا مهاجرند ، در کانادا زندگی می‌کنند. محل اقامت مسلمانان این کشور به ترتیب تراکم جمعیت آنان، عبارت است از شهرهایتورنتو، مونترآل، ونکوور، اتاوا، وندزور و برخی شهرهای دیگر مانند هالی‌فکس، کیچنر، واترلو، ادمنتون و وینی‌پگ. مجموع مراکز اسلامی و مساجد موجود در کانادا بالغ بر سیصد و شصت مسجد و سازمان اسلامی است.

 

فرهنگ و آداب و رسوم مردم کانادا

مردمان کشور زیبای کانادا از آداب و رسوم خاصی در روابط خود با یکدیگر بهره می‌برند و ما به شما پیشنهاد می ‌کنیم  قبل از سفر به کانادا ، کمی بیشتر راجع به فرهنگشان بدانید؛ البته با توجه به منطقه‌ گرايی و تنوع فرهنگی بالای کانادا، بسیار دشوار است که یک سبک مشخص رفتاری برای ایجاد ارتباط معرفی کرد، با این وجود برخی سبک‌های ارتباطی پایه وجود دارند که تا حدود زیادی در کل کشور پذیرفته و استاندارد شده‌اند؛ در کانادا تا زمانی که روابط دو نفر از حالت رسمی خارج نشده، یکدیگر را به نام فامیل صدا کرده در زمان دست دادن نیز مستقیم به چشمان طرف مقابل نگاه می‌کنند. همچنین در حالت کلی در مناطق انگلیسی زبان قطع کردن صحبت دیگری مرسوم نیست، اما در مناطق فرانسوی زبان، بیشتر احتمال دارد که کسی صحبت دیگری را قطع کند؛ آداب هدیه دادن : به طور کلی، کانادایی‌ها برای جشن‌های تولد و کریسمس هدیه می‌دهند. اگر برای شام به خانه کسی دعوت شوند، یک جعبه شکلات یا یک دسته گل با خود می‌برند، البته در کبک، دسته گل را پیش از شام ارسال می‌کنند. در کانادا همچنین هدایا معمولاً بلافاصله پس از دریافت باز می‌شوند. در این کشور هیچگاه استفاده از پول نقد به عنوان هدیه به هیچ عنوان مرسوم نیست. در مراسم ترحیم نیز از گل سوسن هرگز استفاده نمی‌شود؛ آداب غذا خوردن : آداب غذا خوردن در کانادا تا حدود زیادی غیر رسمی است. در هنگام صرف غذا چنگال در دست چپ و چاقو در دست راست نگه داشته شده و هیچ کس آرنج خود را روی میز نمی‌گذارد. همچنین باید منتظر بمانید تا صندلی شما مشخص شده و هیچگاه قبل از آغاز مهمانی شروع به خوردن غذا نکنید

 

آب و هوای کانادا

شما گردشگران کانادا برای انتخاب مناسب زمان سفرتان نیاز است از آب و هوای فصول مختف کانادا اطلاع داشته باشید ، آب وهوای کانادا به دلیل وسعت و تنوع زیاد جغرافیایی بسیار متغیر است ، چهار فصل در کانادا به شکل قابل تفکیک دیده می شود از آب وهوای جنگل های گرمسیری و بارانی گرفته تا مناطق قطبی را میتوان مشاهده کرد؛ دمای هوا در مناطق جنوبی استان آلبرتا و مانیتوبا که پوشیده از چمنزار است در تابستان 38 درجه و در زمستان تا منفی 24 درجه تغییر می کند ، کمترین نوسان دمای سالانه میان بیشترین و کمترین دما متعلق به شهر های ونکوور و ویکتوریا در سواحل اقیانوس آرام است؛ همچنین بیشترین نوسان دما در انتاریو و کبک اتفاق می افتد ، این شهرها دارای زمستان های سرد و سخت و تابستان های گرم وشرجی هستند؛ استان های حاشیه اقیانوس اطلس مانند نیوبرانزویک و نیوفانلند دارای بهار و تابستانی معتدل و زمستانی طوفانی و بسیار سرد هستند .





:: برچسب‌ها: پارس رادینکو , مهاجرت , کانادا , ویزا , ویزای کاری , المان ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مهر 1399 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد